Mióta az IBM-nél dolgozom szerettem volna egy bringát, amivel munkába tudok járni, ezzel is időt nyerni, valamint testmozgást sem nélkülözni. Néhány hónapja erősen elkezdtem nézegetni a lehetőségeket, ismerősök véleménye és javaslata alapján. Kaptam egy info-t, hogy a Fehérvári … boltban 20% kedvezmény lesz bizonyos kerékpár márkára.
(Direkt nem írtam ki a nevét, mivel kinézem belőlük, hogy ha meglátják, még szarabbul végzik majd a munkájukat.)
Emiatt esett a választásom a Kelly”s Evox 2013 típusra.
El is mentem tekerni egyet vele, imádtam, tökéletes volt. Amint a kedvezmény elkezdődött, a nyitás után 5 perccel ott is voltam. Mint kiderült, elkéstem, sajnos az egyetlen raktáron lévő 21″-es méretű Evox-ot már előttem megvették (mindössze pár perccel), de megnéztem a kiállított 19″-es méretet és rendben volt.
El is hoztam, sok-sok kiegészítővel, öröm boldogság volt. Egy ideig.
Sajnos elég hamar elkezdett a fék ropogni-recsergni. Visszavittem, amire azt a választ kaptam, hogy minden rendben, csak be kell kopnia…én, mivel nem értettem annyira a dolgokhoz, jópár embernek mutattam mi a helyzet és mindenki azon a véleményen volt, hogy ez bizony nem normális…nem is untatnálak titeket, ezt még legalább 3 alkalommal eljászották, majd miután nem hagytam annyiban bevizsgálták.
Véleményük szerint a fékbetétek voltak gyári hibásak. „Javították”, majd elhoztam.
Az egész működött is pár percig…majd megint előjött a hang, rázkódás kíséretében…ismét vissza kellett vinnem legalább 2 alkalommal, illetve éppen 1 hónapos volt, jöhetett a kötelező átnézés.
Megnézték, szétszedték…közölték, hogy nem „látnak” hibát, ez van, max. cserélni lehetne, de az nem garanciális…na itt majdnem felgyújtottam az egész boltot…azért gyorsan kipróbáltam, úgy tűnt pár percig, minden rendben, majd megint előjött az előbb említett hang, rázkódás, valamint egyre gyengülő fék kíséretében…
Ismét visszavittem, a még csak 1,5 hónapos bringát. Ezúttal már kissé agresszív voltam, tájékoztattam a garanciális jogszabályokról (mert fingja nem volt az említett embernek ezekről, illetve szarba se vette a garanciapapírt, szerinte az nem mérvadó).
Pár nap múlva jött a telefon, hogy a gyártó által elismert hibáról van szó…hát jót nevettem magamban, hogy ezért kellett eddig elzavarni, de sebaj, legalább elismerték. A telefonban kérdeztem, hogy mivel tárcsát cserélnek, ugye az elsőt is cserélik? Erre a válasz az volt, hogy azt nem, mivel arra nem volt panaszom. Jelzem furcsán fog kinézni a bringa, eltérő tárcsákkal…nem baj, a lényeg, hogy jó legyen a fék. Ezután persze azonnal hívtam a Kelly’s magyarországi képviseletét, ahol elmondtam a történteket, szóltam, hogy a bringa eléggé szarul festene 2 különböző tárcsával stb.
A problémám megértették, azt mondták, küldenek 2 tárcsát.
(Megjegyzem, itthon összesen 2 ilyen problémáról tudtak, lehet lottóznom kellett volna.)
1 hétre rá jött a telefon ismét, hogy küldte a gyártó a 2 tárcsát, ráadásul 2 fékbetéttel. Másnap bevittem a bringát, meg is kapta a cserét, de körönként 1x hozzáért a fékbetéthez a tárcsa…jeleztem. Elsőre nem hallotta a kolléga, aztán állítottak rajta. Persze semmi változás. Megkaptam, hogy majd bekopik…nem voltam kitűnő fizikából, de ha egy vertikális mozgásnál valami horizontálisan tér ki, az szerintem nem normális…szerintük az…
Másnap a team leader segített belőni a féket, azóta jobban működik, de még picit állítani kell rakta.
A lényeg, hogy szomorú, itthon mit meg nem engednek maguknak az ilyen boltok, addig jók vagyunk, míg el kell adni, aztán szarnak ránk. Mindössze azt a néhány kollégát sajnálom, akik nem tehetnek arról, hogy a főnök ilyen hozzáállást vár el, mert rajtuk látszik, hogy tényleg szarul érzik magukat.
Ez van most, a féket majd beállítom én rendesen, legközelebb akkor viszem vissza a bringát, ha tényleg komoly gondja van, mert ezeknek az egyértelmű hiba csak bekopás kérdése.
Egyébként joggal merült fel pár emberben és bennem is a kérdés, hogy ezért kellett-e ilyen drága bringát vennem…? Nem a drágábbra mentem, a minőségre. Az összes alkatrészről elolvastam mindenféle tapasztalatot és azokkal nem szabadott volna gondnak lenni. Kifogtam egy hibás alkatrészt, amit kb. az első pár napban cserélni lehetett volna, ha egyből a gyártót hívják és nem elhajtanak. A team leader szintén Kelly’s tulajdonos, netről rendelte és semmi baja nincs vele 1 éve…ennyit erről.
Bízom benne, hogy mostantól minden rendben lesz.
Ámen.
2013. június 10.
Szerintem az elő elhajtásnál fel kellett volna hívni a Kelly’s központot, illetve a Fogyasztóvédelmi Főfelügyeletet…
Nem ezt szoktam meg Tőled, miért ez a nagy türelem?
Barátsággal:
Viktor 🙂
2013. június 10.
@Deák Viktor: Úgy voltam vele, hogy nem értek a lovakhoz, hiszek nekik…meg ugye ha nagyon akadékoskodok csak még jobban elcseszhetik. Ördögi kör.
Persze most már vannak bizonyítékok, ha legközelebb ilyen lesz, akkor új szintre emeljük a kapcsolatunkat. 🙂
2014. június 8.
Remélem a probléme megoldása óta rendben megy a paripád, ugyan is én is evox-os vagyok, szintén 2013-as model, és a testbike-on le is írtam a tapasztalataimat, de veled ellentétben egy fia problémám sincs vele. sőt, az enyémet valamiért gyárilag még véletlenságből levegős teleszkoppal is szerelték, ergó: szerencsém is volt vele. Sok baleset mentest vele és a kezdeti nehézségek után én azt várnám probléma mentes lesz a további együtlétetek. legjobbakat és üdv: Stewen
2014. június 8.
@Steven szerencsére azóta nincsen gondja, nemsokára kap is egy kis upgrade-t (KLS szarv, Continental külső stb.)
Egyszerűen volt egy kis hiba, csak ahol vettem teljesen idióták voltak és csesztek segíteni 🙂
Hátszelet!